Helgens skörd

Tre nya bidrag utsågs igår. Ta er en lyssning nedan.

Norge
Jag skrev ju lite om den norska uttagningen härom dagen och norrmännen gjorde precis som jag trodde. Nästan! Efter att alla låtarna framförts presenterades fyra guldfinalister, alltså de som fått flest röster dittills. Först gick låten om den mystiska Ola Nordmann vidare, sen disneyballaden och sen den tråkiga countryhistorien. Som tur var gick sedan min favorit vidare som sista bidrag. Det såg mörkt ut till en början efter juryrösterna med sen kom folkets röster och ställde allt till rätta och den vann! Jag gillar den. Det är snyggt och hyfsat modernt och låten sätter sig. Bra Norge.

Ungern
Kära Ungern, varför vill ni söva publiken? Det vinner ni inga röster på. Astråkigt.

Island
Skrev ju även om denna för någon vecka sedan och sa att den inte riktigt fick igång mig då. Det får den nu. Den bara växer och växer på mig och jag är nog allt lite kär i den nu. Gillar det nordiska vemodet i den och att den är på isländska. Hoppas den behålls på orginalspråket helt eller åtminstone delvis i ESC.

Varsågoda att åsiktsventilera er nu, mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hmmm...norge och cypern leder så här långt tycker jag. och kanske island :P

2012-02-14 @ 13:36:57
Postat av: Evve

Ja, håller med, dom är klart bäst hittills. Tur att mer än hälften av låtarna till ESC inte avslöjats än annars hade det känts lite knapert =P

2012-02-14 @ 16:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback