MF - semi 1

1. Sean den förste banan - Sean Banan
Galet. Nästan lite för galet. Vansinnigt effektiv refräng dock.

2. På väg - Abalone dots
Fin låt, men känns inte som nåt folk vill ha i MF en lördagkväll.

3. I want to be Chris Isaak - The Moniker
Den här låten känns mer som honom än Oh my god, dock en rejäl besvikelse om man gillade honom förra året. Långt ifrån lika publikfriande. Tjatigt och rätt lamt och vad vad han på sig? Synd.

4. The boy can dance - Afro-dite
Helt okej låt egentligen, men kan inte låta bli att tycka att både dom och låten känns lite mossiga.

5. Mystery - Dead by april
Har inget emot hårdrock egentligen, bara det är bra. Denna låten tycker jag är rätt trökig. Och growl är fan inte okej på offentlig plats. Är inte alls chockad att dom gick vidare dock.

6. Salt and pepper - Marie Serneholt
Har aldrig tyckt att hon är någon vidare varken sångerska eller artist. Snyggt nummer, men en låt som går in genom ena örat och ut genom det andra.

7. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck
När det väl kommit igång är den faktiskt riktigt okej. Påminner lite om Just idag är jag stark.

8. Euphoria - Loreen
Snyggt och modernt och hon sjunger ju fantastiskt. Låten växer för varje lyssning. Stör mig lite på hennes hår. Svårt att fatta att det är en G:son-låt, mannen som gav oss Samba sambero liksom :P


I övrigt gillade jag programledarna, de kändes avslappnade och humorn var precis i min smak. Älskar idén med tredje chansen också, hoppas det kommer många gamla bortglömda pärlor framöver.
Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: A-M

Håller med dig om det mesta. Det tog ett tag innan jag fattade att Sean Banans inte var ett skämtnummer. Gillade inte den! Gillade konceptet till Salt and Pepper men den var ändå tråkig. Håller med den går in genom ena örat och ut genom det andra. Och Flinck skrämmer mig :P

Postat av: Kajsa

Det var nån som sa att Sean Banan borde vara grön för att han är så himla omogen.

Jag har otroligt svårt för 40-åriga gamla tanter som sjunger disco. Jag vill bara ruska om dem och få dem att förstå att de ligger 30 år efter. Världen har gått vidare, dags att ni också gör det! Pappa verkade digga ihjäl sig till låten iaf.

Loreen FTW!!!!

2012-02-08 @ 12:34:17
Postat av: Madde

Jag kommer lite efter med mitt tycke! Jag gillar Loreen, klar förbättring i kläder och scenframträdande i år, förra året tyckte jag hon såg ut som en narkoman! Loreen var helt klart värd sin finalplats, likaså Dead by april, trots att growlnadet gjorde att man tyckte synd om pojken som hade ont i halsen!

Dock kommer jag få höra Sean Banan på framtida resor till högskolan i Gävle.. I rent djävulsskap kommer våra chaufför att sjunga och dansa till denna låt.

2012-02-08 @ 17:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback