MF - semi 2

Soldiers - Ulrik Munther
Utmärkt radiolåt. Gillar honom, men det hela känns lite menlöst och refrängen lyfter aldrig. Inte förvånad över finalplatsen dock.

Baby doll - Top cats
Nej. Bara nej. Hatade Playtones förra året och det här gör mig inte ett dugg gladare. Snark.

I din himmel - Sonja Aldén
Jag får flashbacks till Shirleys comeback 2009 när hon kom tillbaka, sjöng en trist och klyschig ballad och kom sist. Det här gick inte fullt lika illa men var precis lika trist. Synd, för jag gillar Sonja.

Aldrig, aldrig - Andreas Lundstedt
Att inte det här kom sist med noll röster kommer jag aldrig förstå. Jag fattar ingenting av detta, tycker det är vansinnigt tråkigt. Snyggt, men en dålig refräng.

Stormande hav - Timoteij
Inte lika direkt som Kom, men ändå rättframt och lättillgängligt. Precis vad folk väntar sig av dom. En av dom bättre ikväll tycker jag.

Shout it out - David Lindgren
Min första reaktion var att hans helylle musikalkille-image inte riktigt gick ihop med låten, fattigmans-Danny liksom. Tycker låten är helt okej om än något tjatig. Den stack liksom ut för att ingen annan gjorde det. På tal om Danny så ryktas det att det var den här låten han valde bort till förmån för en annan. Kul med en liten skräll i alla fall, även om han faktiskt vann publikundersökningen efter genrepet. Jaja, den stör mig inte, men ska inte vinna.

Det går för långsamt - Mimi Oh
Kul med färg! Charmigt tyckte jag, men tydligen inte resten av Sverige.

Ge aldrig upp - Thomas DiLeva
Rätt tjatig och mindre rolig DiLeva-låt. Det enda bra med den var ohoh-partiet.

Överlag rätt trökig semi får jag säga. Väldigt svårtippat också, det enda jag visste med säkerhet var vilka tre som skulle ryka först, sen var det mer ovisst.
Var det fler än jag som såg Henke Larsson i publiken? Han känns minst sagt oschlagrig =P
En sak till... Nu kör vi-peken i början, vad har vi sagt om den? Ajabaja.

Kommentarer
Postat av: Madde

Snaaaark! Sämsta semi jag någonsin kollat på tror jag? inte någonting som föll mig i smaken, vem som helst kunde fått vidare för mig. Har svårt att se någon av dessa bidrag i Eurovision sen. Inte ens min egen far, som brukar gilla de sämsta låtarna i andra semin, var tyst!

2012-02-11 @ 23:35:41
Postat av: Madde

Undra vad som hände med min skrivspråk där? Menar att min egen far inte sa ett pip om något bidrag!

2012-02-11 @ 23:36:46
Postat av: Kajsa

Tråk-semi! Jag håller med er båda. Särskilt beskrivningen av David Lindgren. En sak verkar vi dock ha olika åsikter om och det är Timoteijs låt. Jag tyckte det var något tråkig och töntig och kände att det platsade bättre i lilla MF.

Nä SVT, skärpning till nästa vecka säger jag bara! :P

2012-02-14 @ 13:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback