MF - semi 3

Youngblood - Youngblood
Manboy 2.0. Allvarligt, de intrumentella delarna är ju smått identiska. Oh well. Ni känner ju till min fäbless för pojkband vid det här laget och jag måste säga att jag är något besviken på detta. Både när det gäller pojkarnas brist på härlighet och på låten. Klistrig dagisrefräng i alla fall.

I mina drömmar - Maria BenHajji
Ingen skugga på henne, hon är duktig, men låten kommer ju 20 år för sent. Om inte Sonja kunde gå vidare förra veckan liksom... Går det för övrigt att skriva en ballad på svenska utan att hoppa i klyschpoolen?

Förlåt mig - Mattias Andreasson
Bättre än jag trodde men ändå njaaa. Tjatig liksom. När började han bryta på amerikanska?

Just a little bit - Love generation
Snyggt och mer trallvänligt och lättillgängligt än Dance alone tycker jag. Att dom kom 6:a är ju ett skämt. Pojkband kommer undan med vad som helst, medan coola tjejband får kalla handen.

Sanningen - Carolina Wallin Perez
Tråååkigt.

Lovelight - Andreas Johnson
Tycker han gör den här typen av låtar bra, även om det känns som man har hört det förut. Lite svennebanan-mainstream liksom.

Why am I crying - Molly Sandén
Gillar hennes mer vuxna stil och att hon inte körde den obligatoriska långklänningen när hon sjöng en ballad. Jättefin låt.

Mirakel - Björn Randelid feat. Sara Li
Hjälp. Jag vet inte vad jag tycker, men det är underhållande i alla fall. Det hade kunnat gå hur som helst.
Oavsett om man älskar det eller hatar det så är det en snackis i alla fall, och det mår tävlingen bra av. En modern klassiker rent av.

Kommentarer
Postat av: Madde

Helt ärligt, hur tänker svenska folket?? Ska vi skicka en predikande morot till slusk till esc-finalen så tänker jag bojkotta hela kalaset!

Youngblood var verkligen youngblood, hade dem ens kommit i målbrottet? Som gammal boyband fantast i mina yngre år så var det kasst! Och att Love generation inte ens gick vidare till andra chansen.. jag finner inga ord!

Jag känner mig enormt negativ, men det har blivit lite av mig grej. ;)

2012-02-19 @ 09:40:16
Postat av: Evve

Lugn, Madelen, lugn. Randelid vinner givetvis inte, men vi får en underhållande final i alla fall =P

2012-02-19 @ 12:05:19
Postat av: A-M

Håller med madde, fast kanske inte lika intensivt. Fick just veta att mammas sambo röstade på ranelid innan han ens hade hört låten. Så det var kanske så den gick vidare. Tyckte Just a little bit var tråkigare än Dance alone men var ändå betydligt bättre än Youngblood iaf. Gillade Mollys starkt! och jag är inget fan av ballader.

Postat av: Kajsa

Jag var någorlunda besviken på denna semi. Jag är ju också ett fan av pojkband i alla former men det kändes som om Youngblood skulle behövt lite mer scenvana. Det lyfte liksom aldrig. Dessutom var det en ganska värdelös låt (jag gillar bara inte Kempe-låtar).

Resten var också ganska dåligt. Jag skäms bara för Ranelid.

Den enda som jag tyckte någorlunda om var Andreas Johnson.

2012-02-20 @ 18:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback