MF - semi 4

The Girl - Charlotte Perrelli
Bra, men inte wow var väl min reaktion. Omöjligt att inte jämföra med Hero. Hon såg mycket naturligare ut den här gången, men refrängen var betydligt svagare.

Allting blir bra igen - OPA!
Snälla nån... Sistaplatsen kom inte som nån chock.

Land of broken dreams - Dynazty
Jag gillade både HEAT och The Poodles när dom var med, men det här var inte fullt lika starkt tycker jag. Trodde nästan dom skulle gå direkt till final ändå, Sverige <3 Pudelrock verkar det som.

Don't let me down - Lotta Engberg och Christer Sjögren
Jag förstår alla som skriker om att det här är vansinnigt mossigt och gammeldags. Det är det väl också, men lite gulligt ändå =P

Goosebumps - Hanna Lindblad
Helt okej, men vem ska rösta på det?

Kyss mig - Axel Algmark
Årets överraskning för min del. Glatt och charmigt. Love it!

Why start a fire - Lisa Miskovsky
Bra radiolåt som blir något intetsägande på scen. Oväntat avancemang. Kändes som en klar femteplats i min bok. Hon måste ha en enorm fanbase för låten är ju inte all that. Får lite känslan att hon vann över Danny faktiskt. Snark.

Amazing - Danny
Överlägset. Känns som årets första och enda riktiga smocka. Asbra låt, snyggt nummer. Jag sitter på tåget! Frågan är hur det låter med alla körer live? För övrigt måste ju Danny mot Perrelli i slutet varit Björkmans våta dröm =P


Euphoria har ju varit klart bäst hittills även om låten inte känts 100%-ig för min egen del. Finns det något annat scenario än Loreen mot Danny i slutstriden i finalen? Kan Lisa blanda sig i där? Ska blir ytterst intressant att se vad de internationella jurygrupperna tycker. Vi ska väl ta oss igenom andra chansen först, men vi har ju hört alla låtar nu så vem vill ni ska vinna?

Kommentarer
Postat av: Madde

Var ju inte direkt ett toppen år för schlagern måste jag säga. Inte jättemånga bra låtar. Men vinnaren måste ju såklart bli fröken Loreen! Där lägger jag min röst, även om jag tror att Danny kan vara med och slåss om pallplatsens guld.

2012-02-27 @ 21:52:18
Postat av: A-M

Why start a fire imponerade mig inte först men sedan hörde jag någon spela den idag och då var jag fast. Resten kändes ganska tråkiga, Dannys funkade inte på mig. Goosebumps gillade jag bara hur hon sjöng "goosebumps" (och är det bara jag eller liknade hennes outfit en neon-Lady-Gaga från The Fame-eran?)

Postat av: Kajsa

Danny hade ju snyggast nummer. Men det känns som om han är bättre än låten. Det kändes liksom inte så amazing. Loreen får min röst i år :)

2012-03-02 @ 13:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback