Topp 5 halvvägs

Drygt hälften av de 43 låtarna till årets ESC har valts och jag tycker det är på sin plats med en liten koll på vad som, i min mening, är bäst respektive sämst hittills.

Bäst:

1. Norge
Låten håller, det är snyggt och det passar in i ESC.

2. Cypern
Jag passar på att gilla den här hits for kids bagatellen medan jag kan för jag har känslan av att det inte kommer hålla i sig efter att jag sett det live.

3. Nederländerna
Har växt på bara några dagar. Gillar den skarpt!

4. Island
Min förälskelse håller i sig. Kompetenta sångare och ännu en växare till låt.

5. Österrike
Deras skaka rumpa-sväng får mig på gott humör och det är betydligt mer än man kan säga om de flesta låtarna hittills.

Bubblare: Irland. Jedward är Jedward och låten är inte dålig.


Sämst:

Georgien - Blev du torterad som barn och nu vill du ta ut det på resten av världen? Gå hem och kolla på Simpsons i bara kallingarna och du gör världen en större tjänst.

Lettland - Ska vi starta en insamling och skicka alla låttextförfattare i Lettland på skrivkurs? En dålig text blir liksom ännu värre om melodin suger lika mycket.

Ungern - ZZZZZZzzzzzzz... Inte riktigt poängen va?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

I sort sett håller jag med, men jag skulle byta ut österrikes jobbiga låt mot Danmark som har växt till sig rejält. Cypern håller jag som favvo just nu men jag vet ju inte hur det låter live än, jag får känslan av att det blir en repris av armenien 2008.



Jedward är tondöva och låten är dålig!



Tycker inte att Ungern förtjänar att hamna längst ner i botten. Den har växt till sig lite och börjar påminna om BWO fast utan den snygga frontfiguren.

2012-03-02 @ 12:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback