Tankar inför finalen

Okej, finalen är nära och det verkar som att det står mellan två låtar.
Känns som det har handlat om Danny och Loreen ända från starten och så känns det än. Eller nja, nu känns det väl snarare som att det lutar kraftigt åt att Loreen vinner så överlägsen som hon är i alla omröstningar jag sett. 53% såg jag någonstans. Jaja, så här ser jag på saken.

Måste erkänna att jag personligen rent låtmässigt föredrar Amazing. Det är den jag kommer ha på Ipoden och skråla med i när den kommer på radio i bilen. Den känns väldigt ESC och som ett säkert val. Danny känns mer sugen än Loreen på att göra ESC också. När det gäller Euphoria är det något med den låten som inte har klickat till 100% för mig. Jag tycker den är bra, men något fattas. Föredrar My heart is refusing me och singeln Sober mer. (Kan tillägga att jag inte fattade ett skit när Det gör ont vann heller, men nu är det en av mina favoritvinnare) Loreen är dock jättebra och hon sjunger ju fantanstiskt. Trots mina reservationer för låten skulle det självklart bli en bra vinnare. Euphoria känns som något nytt och modernt som vi inte testat i ESC än. Den är även extremt hypad och det är ett buzz kring den, inte bara i Sverige, utan även bland fansen utomlands och Sverige ligger i toppen på bettinglistorna innan vi ens valt vårat bidrag. Jag har varit ett fan länge nog för att veta att bettinglistor inte betyder ett skit, men visst är det intressant.

Känns som de internationella jurygrupperna kommer avgöra och det ska bli mycket intressant att se vad de föredrar. Nu när folkets poäng delas ut procentuellt kan det ju blir extra jämnt.
Jag skulle inte skämmas vilken av dem som än vinner i alla fall. Kanske till och med någon annan kan blanda sig i saken, nu när det känns som Danny sjunkit lite. Molly? Lisa? Thorsten?

Vem hejar ni på?

Kommentarer
Postat av: Madde

Loreen! :D

2012-03-10 @ 09:21:11
Postat av: Kajsa

Det är egentligen ingen som känns helt hundra för mig heller. Både Danny och Loreen hade bättre låtar förra året, men i år känns inget av dem helt klockrent. Men Loreens låt känns ändå snäppet vassare. Min röst i år går till Loreen :D

2012-03-10 @ 18:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback