Finalen - Reflektioner

Vad fan hände? Vann vi just Eurovision? Måste få skriva av mig lite.


Även om det snackats vitt och brett om en svensk seger ända sen Loreen vann MF har man liksom inte kunnat ta ut något i förskott. Favoriter faller och de faller ordentligt. Är bara så lycklig att det höll hela vägen och man var ju mer än skapligt nervös när vi låg i ledningen redan från början. Om ni minns så var så även fallet förra året och Sverige var i ledning i halvtid för att sen halka efter. Men men, det är historia.


Lite smått och gott som ändå fastnat hos mig även om inget av det betyder nåt nu :P
* Ikväll måste jag säga var första gången jag såg och hörde Euphoria och kände Wow, vi kan ju fan vinna med det här.

* Största skandalerna i resultatlistan är väl Norges väldigt oförtjänta sistaplats och att Albaniens skrikfest klämde in sig i topp 5.

* Är såååå glad att båda mina favoriter hamnade topp 10, Estland (6:a) och Spanien (10:a)

* Greklands svit med topp 10-placeringar bröts ikväll när de bara hamnade på en 17:e plats.

* Tyskland i topp 10 är ett mysterium för mig. Bror med fru kollade med mig och frun gav den 10 poäng (jag övertalade dem att ranka alla låtar mellan 0-10) Hennes enda anledning? Han var snygg.

* Kan inte med ord beskriva hur glad jag blev att SVT hade lite uppfinningsrikedom och stake så att Lynda Woodruff, den underbara EBU-tanten från
den här sketchen, fick presentera Sveriges röster. Love it!

* Heja Sverige som gav poäng till båda mina stora favvos och dessutom 12:an till Cypern. Kul!

* Sverige fick alltså poäng från alla länder utom Italien och fick dessutom den näst högsta poängsumman någonsin, bara 15 poäng ifrån Rybaks rekord.

* Semifinalresultaten har precis offentliggjorts och givetvis vann Sverige även den. Återkommer med mer om det imorgon.

Fan va roligt det ska bli att följa hela arbetet med ESC nu när det ska gå av stapeln i Sverige nästa år! Vilka blir programledare? Vilken arena?


Hur fan ska man kunna sova nu?


Bild från svt.se

Kommentarer
Postat av: Madde

Hur gick det med sömnen? ;) Jag blev överlycklig när jag insåg vem det var som presenterade röstningen från Sverige. Klockrent!! Jag och Pernilla hade kontakt med hennes engelska kille över sms, som skämdes lite över deras gammelgubbe-bidrag och kallad Loreens dans för krabbdans (i rent djävulskap skulle jag gissa på), men insåg ganska tidigt att "Vi" skulle vinna och det kom ett grattis! :D

2012-05-27 @ 08:08:45
Postat av: A-M

Det är då självaste fan att den enda gången jag missar eurovision så vinner vi! Kanske jag är nåt form av olycksdjur :(

Postat av: Evve

Madde: Sömnen kom till slut, trött men lycklig :)

Am: Du får låta bli att titta oftare om det går så här :P

2012-05-27 @ 15:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback