Semi 1 - Förhoppningar

Vänner, nu börjar det bli dags! Vi kör väl som vanligt mina förhoppningar inför första semin. Kort och gott vilka jag vill ska gå vidare inte nödvändigtvis vilka jag tror kommer gå vidare.


Island - Självklar. En av mina absoluta favoriter i år. Och de sköter det snyggt på scenen. Borde gå vägen.

Grekland - Jag skulle vilja utnämna Grekland till det nya Sverige i ESC. De skickar samma sak varenda år och går till final och kommer topp tio varenda år. Tror inte deras finalstreak bryts i år heller (topp 10 är en annan fråga) även om det här känns alldeles vansinnigt urvattnat. Man nynnar ju med till slut i alla fall...

Rumänien - Ännu en favorit. Skön och somrig låt med synkrodans, vad kan gå fel?

Finland - Tycker det är en söt liten låt. På svenska dessutom! Tyvärr lite lättglömd. Men fin.

Cypern - Klistrig och nynnvänlig poplåt. Har gillat ända från början och det verkar som det håller sångmässigt live också. Hörde den dessutom på svensk radio senast idag och det bådar väl gott, även om vi inte får rösta imorgon.

Danmark - Är splittrad inför den här, ibland vill jag spy på att den är så radioskvalig och trååååkig, nästa gång tycker jag den är rätt skön.

Ryssland - Jag är lite över de här tanterna nu, men om jag tänker tillbaka på första gången jag såg och hörde det här är det en självklarhet att de går vidare. Men de får inte vinna! :P

Österrike - Fånigt och smått sexistiskt? Kanske det. Jag tycker mest det är underhållande. Det är ju ESC liksom!

Moldavien - Är inte jättepepp på låten, men den är trevlig nog.

Irland - Waterline är ingen ny Lipstick kan vi väl enas om på en gång. Pojkarna kör med samma koreografi, samma kläder fast blåa och samma kör som förra året och slänger dessutom in en fontän. Tror de går vidare på ren charm.


Min sista finalplats stod mellan Moldavien och Israel. Gillade Israel jättemycket i början, men nu har den sjunkit som en sten, till förmån för Moldavien.
Även om den är skräp skulle det vara ytterst underhållande om San Marinos (f.d.) Facebook-fjanteri gick vidare. Om inte annat bara för att läsa alla upprörda fans reaktioner dagen därpå. Återstår att se!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag totalt avskyr Irlands låt i år. Den är så himla tråkig och utdaterad att det känns som om Friends skulle ha sjungit den för tio år sedan.

Mina favoriter i den här semin är Cypern, Danmark och Island.

2012-05-22 @ 13:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback