Semi 1 - Reflektioner

Jaha. Lever ni?

Finalisterna: (8 av 10 för mig)

Rumänien - Lite flåsigt och osynkat, men bra ändå.

Moldavien - En positiv överraskning för min del. Glatt och kul med konstig koreografi. Bättre än jag trodde.

Island - Stabilt, för att citera Dr. Alban.

Ungern - Jag tycker den här låten är så vaaaaansinnigt tråkig. Kisspaus. Snark.

Danmark - Ännu en positiv överraskning. Gillade det mer än jag trodde jag skulle göra.

Albanien - Det slog mig när kvinnoeländet stod och skrek att jag inte hört den här låten i sin helhet sen jag hörde den första gången i december. Och det finns en anledning till det, jag tycker den är alldeles vansinnigt gräslig. Min absoluta hatlåt i år. När den gick vidare ville jag bara knäcka min lilla flaggpinne och svära på att aldrig titta på den här skittävlingen igen. Jag nöjde mig dock med att svära lite i stället. Jag lyssnar hellre på Montenegros tonsatta ordbajsande än det här. Kan det vara ett jurypåhitt? HATA!

Cypern - Bäst ikväll tyckte jag. Lite flåsigt kanske, men ett snyggt nummer. Är hon inte lite lik Liv Taylor också?

Grekland - De gjorde det de skulle. Kändes lite billigt hela grejen, men det funkade ju ändå. Kvällens enda troschock om inte annat.

Ryssland - Ajdå. De blir ju livsfarliga de däringa tanterna. Ska vi tippa på att de vann semin? Samtidigt är det ju lite av anledningen att man älskar ESC, var annars skulle man någonsin se sånt här liksom? :P

Irland - Låten är som sagt inte så stark men de gjorde ett snyggt framträdande.


Övrigt:

* Letande länge efter rätt ord att beskriva programledarna men kom till slut fram till att TÖNTAR nog var ordet jag var ute efter. Hur svårt ska det vara att hitta en vettig programledare och ge denne ett vettigt manus? Och varför envisas man för övrigt med att programledarna ska prata franska?

* Jag tröstviftade en aning med min svenska flagga hemma i soffan åt det belgiska bidraget. Har sällan varit med om något mer slätstruket på en ESC-scen.

* Montenegro kan vara den sämsta öppningslåten på en semifinal någonsin. Hur många tusentals tittare knäppte inte av tvn direkt där och då? Om inte jag hålls fastbunden med upptejpade ögonlock ala Clockwork orange kommer jag aldrig någonsin mer i mitt liv titta på det där eländiga framträdandet.

* Förstår inte Pasha från Moldavien hur textraden "This trumpet makes you my girl" kan missuppfattas?

Kommentarer
Postat av: A-M

Jag funderar på om de inte medvetet letar sådana programledare för det verkar ju vara samma sak varje år :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback