Semi 2 - Reflektioner

Finalister: (6 av 10)

Litauen - Kan ju bara vara startnumret som gav en skjuts. Kräkvarning.

Bosnien/Hercegovina - Men snark. Min enda kisspaus. Fint visserligen, men faaaan så tråkigt.

Serbien - Gjorde det de skulle och de gjorde det bra.

Ukraina - Hoppades faktiskt att de skulle missa finalen med det här skräpet. Visserligen hade jag den på min lista inför men jag avskydde den när jag väl såg det hela live. Stör mig något alldeles fantastiskt på hennes röst. Ukraina brukar ju få till det, men inte det här gången. Gapigt är ordet jag letar efter.

SVERIGE - Snyggt!

Makedonien - Ännu en hatlåt. Kärringen gapar och skiker och jag tappar lusten att leva i tre minuter för att citera kommentatorerna.

Norge - Tack Norge. Det här är mer min påse.

Estland - Kvällens bästa låt, ja. Men jag måste säga att det ändå blev något av en besvikelse för mig. Varför waila sönder en sån fin låt? Inte så bra som det skulle kunna vara, men välförtjänt i final i alla fall.

Malta - En positiv överraskning under kvällen får jag säga. Visst refrängen är fortfarande slätstruken och rätt trist men malteserna är ju alltid så glada och de förtjänar sin finalplats.

Turkiet - Glatt och trevligt. Växlar fortfarande mellan att tycka att låten är svängig och irriterande.


Övrigt:

* Programledarna. Suck.

* Skäms att jag hade Slovakien på min lista inför. Fy helvete vad falskt. Usch!

* Maria Serifovic ser mer och mer ut som en man för var dag som går.

* Oj vad jag inte har saknat att se Dima "Jag är hög på min egen existens" Bilan på min TV-skärm. Skämskudde.

* Ska man sjunga Waterloo för halva Europa är väl det minsta man kan göra att lära sig texten?

* Loreen drog startnummer 17 i finalen. Kan väl funka?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Inget fan av programledarna? :P Jag förstår inte varför...det är väl härligt att Azerbaijan satsar på lite ungt fräscht blod med sinne för humor. Så här roligt har man ju inte haft på länge, själv har man suttit hemma och typ dött av skratt. Det där skämtet om Waterloo till exempel. Om man skulle översätta det lite fritt skulle det alltså bli: - "Waterloo vann 74...det var jäääääättte länge sen."- "Jag var inte ens född då." - "Ojojoj förlåt att jag kallade dig för gammal." Jag skulle hellre vilja se dem dra det skämtet med Humperdinck. Gubben var ju för fan 38 när den låten kom ut.



Det sämsta med kvällen: När Dima klev fram på scenen.



Det bästa med kvällen: När Dima började waila till tonera av Waterloo och de hade stängt av hans mikrofon :D

2012-05-26 @ 14:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback