MF - semi 2

Väldigt splittrad inför kvällens resultat. Börjar som vi brukar.
 
1. Begging - Anton Ewald
Snyggt nummer och en låt är hittig och växer. Och killen ha ju karisma så det räcker och blir över. Skulle varit i final tycker jag nog.
 
2. Make me no. 1 - Felicia Olsson
Snygg låt och mycket bättre än jag trodde. Höll tummen så den blånade när det stod mellan henne och tråk-Hoffen.
 
3. Annelie - Joacim Cans
Låten är inte min kopp te. Alls. Tycker den förtjänade sistaplatsen.
 
4. On top of the world - Swedish house wives
Har inget emot varken dem eller låten, men tyvärr så stack det väl inte ut.
 
5. Hello Goodbye - Erik Segerstedt & Tone Damli
Söt och harmlös liten låt. Trevlig tycker jag. Synd att de är så jävla fula bara.
 
6. Only the dead fish follow the stream - Louise Hoffsten
Sveriges tråkigaste artist och en jävla trök-låt. Blir vansinnig på svennebanan-Sverige som förstör minst en deltävling i MF vareviga år :P
 
7. En förlorad sommar - Rickard Wolff
Fint förvisso men ganska trist.
 
8. Copacabanana - Sean Banan
Arma småbarnsföräldrar resten av våren... Kan ju inte bedöma detta på låtkvalitet direkt så jag väljer att uppskatta galenskapen i det hela och att någon går så totalt overboard.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag förstår inte heller hur Hoffsten tog sig vidare. Så himla tråkig. Tyckte inte det var någon riktigt ikväll som kändes som en riktig vinnare.

Däremot är jag nöjd med Norges röstning ikväll. Min favvo i årets esc så här långt!

Svar: Håller verkligen med om Norge. De blixtrar till ibland! :)
Knaskakan

2013-02-09 @ 23:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback