MF - semi 4

Rockin' the ride - Army of lovers
Briljant ingångslåt. Bisarrt och uselt, men var skulle man annars se nåt dylikt liksom? Jag gör som med Sean Banan och omfamnar vansinnet. Vettig placering.
 
Must be love - Lucia Piñera
Inte dåligt men låten är en axelryckning. Får mig inte att känna någonting.
 
You - Robin Stjernberg
Har gillat hans röst ända sen idol. Låten är godkänd.
 
Trivialitet - Sylvia Vrethammar
Det här lät precis som jag trodde och det var inte alls min grej - precis som jag trodde.
 
Bed on fire - Ralf Gyllenhammar
Fan va eldigt. Höhö. Förstår och accepterar att detta gick vidare men det är inte min kopp te. Jag förstår nog inte sån här musik :P Han verkar vara en skön prick dock.
 
Dansa jalla sawa - Behrang Miri
Kalasigt och charmigt. Jag gillade faktiskt. Kul att se gamla X-factor/Idol-alumner också.
 
Breaking the silence - Terese Fredenwall
Snark. 
 
Tell the world I'm here - Ulrik Munther
Är det det här som ska vinna hela tjottaballongen? Missförstå mig rätt. Låten är väl bra, fan så mycket bättre än förra årets trök, och han är duktig, men... Känner mig bara underwhelmed. 
 
 
Ingen chock när det gäller resultatet och jag är helt okej med det. Känner mig bara så opepp, har liksom ingen låt som är "min" i år. Kan vi inte få några glada finalister från AC nu?
Återkommer med mina önskemål senare nästa vecka.
 
Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback