MF 2013 - Finalen

Lite tankar kring finalen från mig. Håll till godo.

 

Ulrik - Griper inte tag i mig alls. Stabilt men ger mig inget.

David Lindgren - Inte dåligt, men har kommit lite i skymundan i förhandssnacket.

State of drama - Harmlöst och lättglömt. Känns som jag skrivit det förut?

Anton Ewald - En av de bättre låtarna i min öron. Ungt och fräscht.

Louise Hoffsten - Snark. Förstår att det har sin publik men jag tycker det är såååå trist.

Ralf Gyllenhammar - Vill gärna gilla detta mer än jag gör för jag tycker han verkar vara en skön prick. Låten är dock inte min kopp te, även om jag inte heller kan säga att den är dålig. Började se lite granna grejen med den nu under finalframträdandet.

Ravaillacz - Pass.

Sean Banan - Åh galenskapen. Lovesh. Och Arne Weise på ett hörn. Kul!

Robin Stjernberg - Har växt. Bra låt och han sjunger bra.

Yohio - Han är cool, men låten är väl inte all that. Men när var MF en låttävling senast? :P

 

* Lynda Woodruff är allvarligt min idol. Hur kul som helst ju :D

 

* Sjukt spännande med jurygrupperna. 12:orna flög åt alla håll. I slutändan fick sex olika artister 12:or, varav Ulrik och Robin fick tre var. När Sean Banan fick första 12:an av Cypern blev man ju inte annat än lite fundersam dock :P

 

* Yohio och Ralf blev ju totalt mosade av jurygrupperna medan David och State of drama gick bättre än väntat.

 

* Visste redan innan att jurygrupperna skulle avgöra och det gjorde de ju verkligen. Lite lättad att det inte blev Yohio faktiskt. Det kommer säkert vara massa kvällstidningstjafs om att juryn har för stor makt imorgon, men det skiter jag i. Det är ju ändå Europa som ska rösta och nog ger det väl en liten fingervisning att Robin låg etta bland jurygrupperna och Yohio typ näst sist.

 

* Kul med första vinnaren någonsin från Andra chansen.

 

* Var inte riktigt pepp på någon av storfavoriterna innan utan hejade på You och Begging. Riktigt nöjd med resultatet får jag säga ändå. Vad tycker ni? :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback