Min officiella topp 5

Som utlovat kommer här min topp fem i årets ESC. Utan inbördes ordning annars blev det för svårt.
 
Ungern
Ja, precis som jag trodde när jag postade den första gången har jag gått och blivit kär i den ungerska låten.
Ääääälskar den! Jag sa ju det :) Min största växare i år!
 
Norge
Det tog någon lyssning men sen var jag fast. Hur bra som helst ju :)
 
Italien
Det är nåt med den här låten som biter sig fast hos mig. Lite vemodig liksom. Första gången sedan Italiens återkomst som jag faktiskt hejar på dem. Älsk!
 
Irland
Hyfsat modern poplåt med allsångsrefräng. Har gillat från början och fortsätter göra det. Synd på liveframträdandet dock.
 
Ukraina
Den är fortfarande skitkonstig men jag gillar ju sånt. Lite Lejonkungen, lite musikal. Jag gillar faktiskt.
 
Bubblare:
Georgien - Musik som det är svårt att gilla på riktigt, men i den här tävligen funkar det. På mig i alla fall.
Danmark - Vinnarkandidat enligt många och må så vara. Jag gillar den men har inte fått wow-känslan än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback