Semi 1 - Förhoppningar

Vänner, är ni redo? Jag är peppad så klart. Mina förhoppningar inför semi 1 imorgon lyder som följer.
 
Österrike - Låten har växt på mig och den har något jag gillar. Något menlöst kanske men nog för att ta den till final i min bok.
 
Danmark - Årets storfavorit. Förstår att den är populär och jag tycker också att den är bra. 
 
Estland - Fin, klassisk schlagerballad. 
 
Nederländerna - Vill så gärna gilla detta mer än jag gör. Tycker om verserna och hennes röst men det blir aldrig mer än vänskap mellan mig och denna låten. Final förtjänar den dock.
 
Ukraina - Ja, jag gillar den här märkliga historien och den ska till final :P
 
Vitryssland - Typisk ESC-låt med lättklädd brud och rumpskak. Den är åtminstone underhållande. Och den sätter sig.
 
Irland - Har gillat låten från början och av det lilla jag sett från framträdandet ser det ut som att de fått till nåt bättre än i nationella finalen också. Den här ska vidare. 
 
Belgien - Började gilla låten mer och mer efter att den upphottade versionen kom. Sångaren ser dock inget annat är skräckslagen ut. Det är väl hans look. Synd på en rätt bra låt.
 
Serbien - Blir inte klok på låten. Inte bra, inte dålig. Den här hamnar på listan för att inget annat platsar.
 
Ryssland - Velade mellan denna och Cypern men det blev denna för att det är Ryssland. De går alltid vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback