Semi 1 - Reflektioner

Finalister: (8/10)
 
Moldavien - Inte förvånad att den gick vidare men låten är skit. 
 
Litauen - Allvarligt? De har ingen låt, de har ingen artist... vad röstar folk på? Litauen har seriöst gått vidare med den värsta skiten någonsin de tre sista åren. Den här, den här och nu året musikaliska diarré. Nån som vill erkänna att de röstat på Litauen de senaste åren så jag får komma hem till vederbörande och hålla tal om god smak?
 
Irland - Tack och lov. En av mina favoriter.
 
Estland - Kul överraskning. Fin, men inte jättespännande.
 
Vitryssland - Den var åtminstone lite underhållande. 
 
Danmark - Självklar. Den körde väl över det mesta ikväll skulle jag tro.
 
Ryssland - Lite kräkvarning men okej i final ändå.
 
Belgien - Pojken ser ju skräckslagen ut, men låten är ju faktiskt bra.
 
Ukraina - Gillar också. Värdig finalist.
 
Nederländerna - Även om jag inte tokälskar låten tycker jag det är hur kul som helst med denna finalplatsen. Första sedan 2004!
 
 
Enda riktiga skrällen för mig var Litauen. Å andra sidan kom alla mina favoriter vidare så jag ska inte klaga för mycket.
Rätt ljummen tillställning låtmässigt får till och med jag erkänna. Plus dock för snygg scen, Petra skötte sig bra och Lynda Woodruff var kul. Minus för skittråkig mellanakt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback