Semi 2 - Förhoppningar

Hoppas som följer inför morgondagen.
 
San Marino - Schizofren låt som ändå har sina kvaliteter. Hoppas de får sin första finalplats med denna.
 
Georgien - Schlagerballad mall 1A. Tycker den är rätt bra ändå får jag erkänna. En sån typ av låt som bara funkar i ESC. 
 
Ungern - En av mina största favoriter i år. Hoppas väl inte på allt för mycket men skulle bli hur glad som helst om Europa fattade grejen.
 
Azerbajdzjan - Tycker inte låten är all that, men den har växt och det lilla jag sett av framträdandet är sjukt snyggt.
 
Norge - Hur bra som helst. Bara ska till final.
 
Finland - Ännu en låt som inte imponerat på mig innan jag kikade lite på repen. Kul nummer, kul låt och om de dessutom kan påminna homofoberna om att det är 2013 så tycker jag final är det minsta man kan hoppas på.
 
Schweiz - Hela frälsis-grejen är inte min kopp te men låten sätter sig ordentligt.
 
Island - Låten växer och den har något jag gillar.
 
Makedonien - Tycker i ärlighetens namn att den är lite irriterande, men den klistrar sig fast på något vis. Blir inte det minsta förvånad om den går vidare.
 
Rumänien - Det här är en fruktansvärd låt med en fruktansvärd sångare. Klart den ska till final. Har klurat och klurat på den sista finalplatsen. Skulle gärna ge den till sötpopen från Malta eller den fläskiga balladen från Israel men vi behöver lite humor i finalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback