MF - Semi 1

Så var det igång! Några tankar från mig.
 
To the end - Yohio
Bättre än förra årets låt men fortfarande ingenting jag kan förmå mig att gå igång på. Blaha.
 
Aleo - Mahan Moin
Något schizofren låt. Kändes stompig och kom aldrig igång. 
 
Bröder - Linus Svenning
Rätt okej låt med en bra hook.
 
Casanova - Elisa Lindström
Überchlager som jag ändå tycker har sin plats i tävlingen. Hade dock kunnat vara så mycket bättre. Svårt att bedöma som riktig musik :P
 
Bedroom - Alvarop Estrella
Gilar låten, den sätter sig. Tyvärr var väl framträdandet lite svajigt och sången satt inte helt. 
 
Songbird - Ellen Benediktson
Alltså...Det är alltid kul men skrällar och låten är väl fin men jag förblir totalt oberörd.
 
Bygdens son - Sylvester Schlegel
Inte dåligt, men inget som fastnar.
 
Survivor - Helena Paparizou
Jag gillar låten men tror inte detta var riktigt vad folk förväntade sig av henne. 
 
Överlag rätt besviken över resultatet. Sverige fortsätter rösta med röven. Samtidigt känns det inte som att det fanns någon ESC-vinnare i denna delfinalen. Jag sätter mitt hopp till resten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback