MF - Semi 3

Oh my, vilket trökigt startfält. Så här tyckte jag.
 
Echo - Outtrigger
Growl är ett jävla påfund och aldrig okej på bästa sändningstid. I övrigt chockar jag mig själv genom att faktiskt gilla detta ganska mycket. Catchig hårdrock.
 
Red - EKO
Jag tycker faktiskt denna var rätt skön, inte förvånad över placeringen dock. 
 
Yes we can - Oscar Zia
Gillar 90-talsflörten. Den sätter sig ju. Självklar finalist.
 
Burning alive - Shirley Clamp
Gillar Shirley men denna gör ingenting för mig. A big pile of blah.
 
All we are - State of drama
Var inte överförtjust i deras låt förra året och jag tycker denna är i samma nivå. Inte min kopp te. Eller annan valfri dryck. 
 
En enkel sång - CajsaStina Åkerström
Acceptabelt. 
 
Busy doin' nothing - Ace Wilder
Tycker låten är ganska okej och den växer men framträdandet kändes lite skakigt. Trodde inte för fem öre att detta skulle funka på svenska folket. Kul med en skräll dock!
 
All around the world - Dr. Alban och Jessica Folcker
Hej 90-tal. Detta är mer nostalgi än en bra låt. Vettig placering. 
 
I stort rätt trist deltävling låtmässigt, räddades dock lite av en kul skräll. Låt mig bara spy lite på mellanakten med alldeles för många människor i guldtrikåer, jag satt med skämskudde. Vad tyckte ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback