MF - Semi 4

Blame it on the disco - Alcazar
Kul, glitter och sååå MF. Det är kanske inte det bästa de gjort men den här sortens låt behövs i finalen.
 
Fight me if you dare - I.D.A.
Blaha. Skit. Usch.
 
Hollow - Janet Leon
Inget fel på låten men den sticker inte ut för fem öre och hon framstår som jättetråkig.
 
Raise your glass - Ammotrack
Lennart i Årjäng med begynnande flint och kulmage som inte har lämnat Värmland sedan 90-talet och har Iron Maiden som husgudar slänger sig säkert på telefonen för att rösta på detta men jag vill typ bara lägga mig i fosterställning och aldrig lyssna på musik igen. Även om låten inte är det värsta jag hört får jag väl tillägga. 
 
Hela natten - Josef Johansson
Första låten på hela turnén som jag verkligen gillar jääääätttteeeemycket och den röstar inte röv-Sverige till mer än en 7:e plats? Verkligen? I.D.A. före denna? Dö Sverige, dö.
 
Ta mig - Linda Bengtzing
Alltså jag gillar Linda och jag förstår att hon måste förnya sig lite men för mig är denna låten bara väääääärdelöööös och jag får huvudvärk av skiten. 
 
En himmelsk sång - Ellinore Holmer
Vem röstade på detta? Allvarligt VEM? Hur tråkig får en låt bli? Men inget problem för kära gamla Sverige tydligen. 
 
Natural - Anton Ewald
Han är ju ingen sångare pojken men karisma och ett snyggt dansnummer väger upp. Låten är ganska okej men inte lika direkt som förra året. Den växer dock. Vettig finalist. 
 
 
Även om jag är lite smått missnöjd med resultatet i övrigt (om Josef och Ellinore hade bytt plats hade det varit perfekt!) så är jag ändå nöjd med finalisterna. Det kändes liksom ganska självklart, gjorde det inte?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad tror du, kommer vi ta oss till final i år eller ska vi bara ge upp? :P

Svar: Tycker alltid att vi förtjänar komma till final :P Hittills i år är det inte mördande konkurrens heller.
Knaskakan

2014-02-26 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback