MF - Finalen

Det var det hela. Så här tänker jag.
 
1. Sanna - Värdig vinnare. Tycker den är fin och kul att Sverige skickar en ballad igen. 
2. Ace - Hade varit helt okej med om den hade vunnit men tycker ändå att det är lite skönt att den inte gjorde det. 
3. Alcazar - Kul att det gick så pass bra för denna, jag tycker den är lite kul
4. Helena - Kom väl så pass högt tack vare jurygrupperna. Jag har inte fastnat riktigt för låten. 
5. Linus - Kul för honom. Axelryckning för mig.
6. Yohio - Hade nästan glömt att den var med och jag tycker fortfarande den är blaha.
7. Ellen - Snark.
8. Oscar - Okej låt men stack väl inte ut.
9. Panetoz - Samma som ovan.
10. Anton - Tycker väl inte den förtjänade sistaplatsen riktigt, låten är helt okej.
 
* Varför får Charlotte Perrelli så mycket TV-tid nu för tiden?
 
* Hur kan man ha en mellanakt som firar att det är 40 år sedan ABBA vann med Waterloo och inte sjunga Waterloo?
 
* Kvällens citat: You look like a tulip covered with golden cheese.
 
* Jag gillar programledarna och tycker de har fått oförtjänt mycket skit, men manusförfattarna borde få sig en spark i rumpan. 
 
Helt okej final som räddades av lite spänning mot slutet. I stort vettiga placeringar. Hur går det i ESC nu då? Fan vet. Vad tyckte ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback