Några till

Jag trotsar kräksjukedimman för att presentera ytterligare tre ESC-bidrag. Håll till godo.
 
GREKLAND
När den började tänkte jag att har de inte lärt sig någonting av Stereo Mike men sen övergår den ganska snabbt i någon slags trashig europop och jag mjukar lite grann. Inte bra kanske, men lite kul och årets ESC är ju i desperat behov av lite partylåtar.
 
MONTENEGRO
Den här typen av låtar balanserar alltid på gränsen mellan att vara vackra och astråkiga. Jag gillar den i början och de instrumentala delarna men den håller kanske inte hela vägen än. Kan dock se mig älska det här framåt maj. 
 
NEDERLÄNDERNA
Oj, var ska jag börja. För det första är jag lite småkär i den här låten och jag tycker definitivt att den förtjänar en finalplats. För det andra känns det som att det är en genre som inte riktigt varit med i ESC tidigare så det är svårt att sia hur det kommer funka, tror att mycket hänger på framträdandet. Kunde de komma till final med den fina, men i ärlighetens namn ganska tråkiga, fågellåten förra året ska väl den här det också tycker man. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback