Semi 1 - Förhoppningar

Imorgon är det dags! Pepp! Blev en liten blandning av förhoppningar och tippningar denna gång för jag har inte 10 låtar jag verkligen hoppas på. Egentligen är det bara de första 3 som är måsten i final för min del.
 
Sverige - Självklart. I denna svaga första semi är detta verkligen en av de starkare låtarna.
 
Island - När jag hörde den första gången var jag måttligt imponerad men den har växt och nu är jag löjligt förtjust i den. Blir glad av den!
 
Nederländerna - En av mina stora favoriter i år. Så värd en finalplats.
 
Ungern - Jag är väl inte riktigt lika överförtjust som många andra men till final ska den.
 
Armenien - Jag förstår att många håller denna som favorit men jag är inte övertygad av det lilla jag sett live än så länge. Bra låt dock.
 
Azerbajdzjan - Fin låt. Det räcker väl?
 
Portugal - Den här känns så fruktansvärt daterad men jag vill ha den i final enbart pga den är upptempo och lite glad.
 
Estland - Okej låt med ett ganska snyggt nummer. 
 
Ukraina - Vid det här laget har jag lite svårt att välja för ingen som är kvar är någon direkt favorit. Ukraina brukar dock bjuda på en bra show och det brukar det bli finalplatser på. 
 
Ryssland - Tar med Ryssland också för de brukar alltid gå till final och låten är inte dålig om än lite oinspirirerad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback