Semi 1 - Reflektioner

Finalister: (8/10)
 
Montenegro - När jag hörde den igen ångrade jag lite att jag inte tog med den på min lista för den förtjänar verkligen final. 
 
Ungern - Jag klickar inte med låten. Alls. Men värdig finalist.
 
Ryssland - Låten är ju blaha men de får ett litet plus för alla gimmicks.
 
Armenien - Tycker inte han gör låten några tjänster som artist alls, han är ganska tråkig i ärlighetens namn. Blir lite enformig i längden kan jag tycka. 
 
Azerbajdzjan - Den här var oväntat platt på scen, de brukar ju kunna hitta på saker. 
 
San Marino - Men hur gick det här till? Det här var en av få låtar jag trodde var totalt uträknad. Men grattis då.
 
Ukraina - Snyggt och effektivt nummer, låten okej. 
 
Sverige - Hur stabilt som helst. Jag blev knappt nervös.
 
Nederländerna - Ååååh. Älska. Glad. Tjoho :)
 
Island - JAAAAAAA! Den här har gått från ingenting till tokkärlek för mig. Glaaaaad! :)
 
För övrigt tycker jag det var ett rätt bra program. Känns overkill med tre programledare, även om alla tre gjorde bra ifrån sig. Gillar även de små flashbackklippen från ESC-historien. Åsikter?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tyckte det var helt ok semi. Tråkiga låtar egentligen så det var nästan självklart att Sanna skulle gå vidare även om jag inte är ett jättestort fan av låten. Men intressant att se nu att Sverige har gått om Armenien och ligger nu som etta på bettingsiterna efter gårdagens semi.

Ser fram emot semi nr 2. Jag tycker det är bättre låtar där.
Men jag har fortfarande ingen som helst aning om vem som kommer vinna skiten. Normalt har man ju någon liten känsla för hur det kan sluta, men nu vette fan. Jag hoppas på Danmark eller Frankrike.
Vad tror esc-gurun? :P

2014-05-07 @ 17:23:01
Postat av: Evve

Håller med, Kajsa! Tycker också det är svårtippat i år och har ingen susning vem som vinner. Känns som det kan bli en oväntad vinnare. Frankrike vore ju drömmen om de kan få till det live :)

2014-05-08 @ 09:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback