Semi 2 - Förhoppningar

Okej, semi 2. Jag hoppas och tror lite så här. 
 
Israel - Den har tappat lite på senaste tiden men är fortfarande en riktigt bra låt och en av mina favoriter i år.
 
Malta - Jag gillar den skarpt och tror den kan skrälla kanske.
 
Polen - Djupa urringningar till trots gillar jag faktiskt låten. Den sätter sig. 
 
Grekland - Den känns som den hör hemma i ESC för några år sedan. Den är glad och lite party och det behövs alltid i en ESC-final.
 
Österrike - Denna har växt jättemycket för mig de senaste veckorna och jag hoppas folk inte fastnar på looken utan kan lyssna på låten också för den är det faktiskt inte något fel på alls.
 
Norge - Fin, men har en tendens att tråka ut mig efter halva.
 
Irland - Rätt bra men skulle behöva lite extra oomph.
 
Finland - Inte min musik kanske men till och med jag kan uppskatta denna emellanåt.
 
Rumänien - Jag känner personligen ett bottenlöst hat för den här låten. Verserna är helt okej men refrängen gör mig bara aggressiv och när hon börjar vråla som en stucken gris framåt slutet vill jag bara slå någon. Jag är dock inte dummare än att jag fattar att det här förmodligen kommer funka ändå.
 
Vitryssland - Jag velar lite mellan den här och Schweiz. Inte för att någon av dem är någon favorit men de övriga i semin är bara så chanslösa i min bok. Tar denna för jag tycker den är snäppet mer underhållande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback