Tankar efter finalen

 
Jaaaaaaaa! Glad är vad jag är! :)
 
Alltså mina favoriter Österrike och Nederländerna + Sverige i topp 3. Tror aldrig jag varit så nöjd med ett resultat. Det kändes liksom rätt att Österrike vann. Det var bästa framträdandet och det har känts som vinnaren sedan efter semin i torsdags. Till och med jag som är usel på att tippa kände det. Hoppades nästan mer på Österrike än på Sverige där  i slutet bara för det kändes mer rätt. När poängen börjar flyga åt alla håll i början på röstningen blir man ju mest nervös. Med andra ord måste man ju säga att systemet som ska göra röstningen så spännande som möjligt uppenbarligen fungerar. 
 
Fattar dock inte hur svårt det ska vara att hålla tiden. Samma sak i Malmö förra året. Hur många gånger repar de inte liksom? Kan de inte bara be folk att hålla käften i stället för att de ska sitta och gapa Hellooooooo Europe! och berätta om allt från nageltrång till sin mammas hund. Lite är charmigt, för mycket är jobbigt ;)
 
Min fina fina Frankrike kom sist :( Tycker verkligen inte låten förtjänar det men till och med jag inser ju att framträdandet var en aning rörigt och kanske inte funkade 100%. Surar även lite över Maltas 23:e plats. 
 
Övriga placeringar som sticker ut är Azerbajdzjans sämsta placering någonsin (22:a), nu vet de hur det känns också. Spyr lite på att Ryssland kom topp 10 (7:a). Storbritannien gick mycket sämre än många trott (17:e), jag har dock personligen aldrig trott på den. Kom även på mig själv att inte störa mig så mycket på Spanien som jag trodde jag skulle göra och tycker en topp 10-placering känns rätt okej.
 
Sveriges röster:
8p Danmark
10p Nederländerna
12p Österrike
 
God smak :)
 
Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Emma

Nederländerna???? NEDERLÄNDERNA!!?!? VARFÖR RÖSTA FOLK PÅ DEM???? Snaaaaaaaark vad den va tråkig!!!

Snaaaaark snaaaark! SNAAAAARK!!

Österrike var bäst! Lyssna på alla bidrag idag, då jag missa första semin. Irland å israel var ju bra ju?? Vad hände med dem? :(

2014-05-11 @ 16:38:32
Postat av: Evve

Ignorerar pladder om Nederländerna och håller med om Österrike :) Heja Wursten! Gillar fortfarande Israel mycket låtmässigt men tyvärr var det väl inte jätteroligt live.

2014-05-11 @ 17:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback