Tankar inför finalen

Äntligen julafton! :) Här följer lite om vad jag tycker om big 5 och Danmark som vi inte sett live ännu.
 
Tyskland - Jag får aldrig något grepp om den här låten. Den är lite konstig men inte på något bra sätt. 
 
Frankrike - Min stora favorit i år låtmässigt. Det låter dock inte så lovande av det jag läst om deras liveframträdande så jag har väl inga stora förhoppningar om någon framskjuten placering. 
 
Italien - Har aldrig fattat grejen med den här. Inte min kopp te.
 
Spanien - Jag kan tycka att verserna är rätt okej men refrängen är ju bara ingenting. Blir en aning gapig mot slutet också. The rain! The rain! The rain!
 
Danmark - Jag har gillat den här catchiga bagatellen från början och tror att de kan komma högt.
 
Storbritannien - Har gillat den här från början också men jag är väl inte lika övertygad om att det kommer funka. Den är bra men inte wow.
 
I övrigt vore drömsegraren Österrike eller Nederländerna för min del. Hoppas givetvis på en bra placering för Sverige också men en vinst känns inte lika angelägen just nu. Topp 10 är väl toppen. Gaaaaah, jag hatar att inte ha en aning om vem som vinner :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback